Catrine Wisemark förstärker kansliet

20 juni, 2018

Wings har säsongsanställt Catrine Wisemark på deltid (25 %) från och med den 1 juli. Catrine kommer att arbeta tillsammans med Josefine Jakobsson, som är anställd på halvtid. Catrines huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar löpande bokföring, övergripande ansvar för caféterian samt andra föreningsrelaterade uppgifter i mån av tid.

– Vi är väldigt glada över att ha kunnat gå i mål med denna fina rekrytering, säger Wings ordförande Johan Karlsson. En förstärkning av kansliet var helt nödvändigt. Att vi lyckades anställa Catrine är en vinstlott. Med både Josefine och Catrine har vi ett oslagbart team på kansliet.

Catrine Wisemark, som bor med sin familj i Sigtuna, är redan engagerad i föreningen som styrelseledamot sedan förra säsongen och är en av dem som såg till att Wings fick en nyrenoverad och trivsam cafeteria i drift. Catrine har också en son i Wings Team 07. Så här säger Catrinte själv om sin nya tjänst:

– När jag fick frågan att jobba för Wings så var svaret lätt. Jag tror att vi har stora möjligheter att utveckla vår fina klubb men det kommer att krävas hårt jobb av oss alla. Jag hoppas att kunna bidra till detta i min nya roll. Det blir en spännande utmaning och jag ser väldigt mycket fram emot att arbeta ihop med Josefine på kansliet.

Catrine, som är tjänstledig från sin anställning som kabinansvarig på SAS, arbetar för närvarande deltid på SAS Ground Handling. Hon har dessförinnan bl a arbetat som försäljningsassistent på Hertz huvudkontor i Stockholm. På CV:t finns också postgymnasiala studier vid University of Manchester (1992-1993), human resource kurser vid Mittuniversitet i Sundsvall (2003-2005), personaladministration vid Hernods (2012-2013) och ledarskapsutbildning i SAS regi (2013). Catrine har (än så länge) inte spelat ishockey men har en bakgrund på elit- och landslagsnivå i basket.

Catrine nås enklast på kansli@wingshockey.se eller catrine.wisemark@wingshockey.se.

Ad